Řekněte narovinu, kam házet odpad!

Před pár dny mě chytnul předvánoční úklid, problém nastal ve chvíli, kdy jsem nebyla schopná vyhodit věci, protože jsem jednoduše nevěděla, jak je dobře zlikvidovat. A tak jsem se rozčilovala nad mým úklidem, který spočíval pouze v přemisťování věcí...

Kdyby se na věci psali informace ve stylu, co se s nimi dělat smí a kam se mají vyhodit, když jsou nefunkční, tak by to možná lidi dělali. Ale to by asi bylo moc jednoduchý, protože podstatnější je PŘECE to, kam je vyhazovat nemáme... Aneb antiperspirant, powerbanka, náplně do tiskárny, sluchátka, barvy, laky,... nepatří do popelnice. Když máte zkušenost s pořádným tříděním odpadu, tak logicky víte, kam to odnést, ale obyčejný konzument na trhu tohle neví. Upřímně ani já nevím, kam spoustu věcí dát (a to prej jsem třídící pošuk), aniž bych je musela doma skladovat, než bude v obci svoz nebezpečného odpadu. Další možností je sběrný dvůr. Sorry jako, ale já vážně nejezdím každý týden do nejbližšího sběrného dvoru, protože jako obyčejný člověk použiju nejbližší kontejnery na tříděný odpad.

Obvykle člověk totiž uklízí za účelem pořádku a ne za účelem správné likvidace věci, kterou už nepotřebuje. Počkat jak jako obvykle, ono je to tak vždycky...

Proto se nedivím, že tento postup úklidu svádí k vyhození všeho nepotřebného do směsného odpadu. Ono je to totiž rychlé a efektivní pro úklid. Je mi jasný, že teď to vypadá, jak nadávám na to, že lidé netřídí odpad a tak podobně... ale já chci poukázat na to, že nikdo nemá čas na to si vygooglit, kam správně vyhodit každou druhou věc.Takovým tvrdým oříškem je třeba cartridge (náplně do tiskárny), nebo třeba několik zničených CD nebo hodinky nebo rozbitá sluchátka nebo prasklá legendární termoska na čaj. A to nemluvím o tom, že někdo k takovým informacím vůbec přístup nemá. Jasně že spousta lidí by mi řeklo, že většina zmíněných věcí patří do elektoroodpadu, ale ono třeba takové cartridge nebo CD tam tak úplně nepatří...

Někde jsem se dočetla, že větší množství CD patří do sběrného dvora a pár jich klidně můžeme vyhodit do popelnice (byly to nějaké oficiální stánky o třídění odpadu, ale to není podstatné). Nebo spousta obchodů v dnešní době zdarma převezme starý výrobek a ekologicky ho zlikviduje....
To je super, ale kdo z vás si vzpomene na to, když si jde koupit nová sluchátka nebo termosku, vzít starý výrobek s sebou a nechat ho na prodejně? Upřímně ještě jsem s nikým nebyla nakupovat nový výrobek, aniž by zároveň vrátil ten starý.


Myslím si, že kdyby tam byla třeba věta : „Až dosloužím, vrať mě domů do obchodu.” místo věty „Neházej mě do popelnice.”  určitě by to napadlo daleko víc lidí.
Vím, že tam nic takového napsaný není, ale dnes je na výrobcích tolik symbolických obrázků, že většina spotřebitelů znají právě jen „neházej mě do popelnice” a „neházej mě do ohně” nebo tak něco...což ve finále je úplně zbytečná informace, protože kam to patří, už zde zmíněno není.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Blízká víska

Nejlepší zážitky

...spíš ne

Pouhá slova, promiň...

Vonáskovo lov vodáků - Héďa feat. Vodáci

Cesta do Černé Hory 6. část - cesta k moři